Julehjælp

JULEHJÆLPEN I RØDE KORS LYNGBY-TAARBÆK

Mange børn vokser op i familier, hvor ressourcerne er få og afsavnene store. Deres hverdag adskiller sig markant fra andre børns. Der er ikke råd til børnefødselsdag, ferier og fritidsaktiviteter. Det er med til at isolere børnene fra deres jævnaldrende - og det påvirker deres trivsel på både kort og lang sigt.

Sådan ser situationen desværre også ud for en del familier i Lyngby-Taarbæk. I Røde Kors Lyngby-Taarbæk vil vi mindske de afsavn, som børnene og deres familier oplever. Derfor uddeler vi hvert år julehjælp.

Har du og din familie brug for julehjælp? Se her, hvordan du ansøger.

Du er også velkommen til at afhente et skema i Røde Kors Butik Lyngby, hvis du foretrækker det. Du afleverer det udfyldte skema samme sted.

HVAD BESTÅR JULEHJÆLPEN AF?

I 2023 hjalp vi 108 familier i Lyngby-Taarbæk med at få en god jul.

Her bestod julehjælpen af et gavekort til Coop Danmark på 800 kroner samt et gavekort til vores genbrugsbutik på Lyngby Hovedgade på 200 kroner.

Hjælpen og de forskellige beløb kan variere år for år.

OPLEVELSER OG FÆLLESSKAB HELE ÅRET

I Røde Kors Lyngby-Taarbæk har vi selvfølgelig et mål om at være der for familierne, også når julen er ovre. Vi vil invitere dem indenfor og skabe positive oplevelser for både børn og voksne året rundt.

For nogle familier er Julehjælpen derfor ikke kun en vigtig del af højtiden, men også en indgang til det stærke fællesskab i vores Familienetværk.

Her mødes børnefamilier og frivillige i Røde Kors Lyngby-Taarbæk én til to gange om måneden. De spiser sammen, leger, spiller spil, snakker, hygger sig, hører foredrag og tager på udflugter.

STØT JULEHJÆLPEN

I julen er giverglæden og hjertevarmen ekstra stor. Derfor samler vi ind, så vi kan hjælpe udsatte børn og deres familier.

Man kan både støtte Julehjælpen som privatperson og som virksomhed.

VIL DU VIDE MERE?

Har du spørgsmål vedrørende Julehjælpen i Røde Kors Lyngby-Taarbæk?

Så er du velkommen til at skrive til os på lyngby.al.julehjaelp@rodekors.dk.

HVAD GØR VI ELLERS?

I Røde Kors Lyngby-Taarbæk har vi masser af andre aktiviteter og lige så mange muligheder for at blive frivillig. Det kunne måske være noget for dig?

Hvis du allerede har fundet en aktivitet for dig, skal du endelig bare kontakte os.