Bliv frivillig i beredskabet

VIL DU VÆRE EN DEL AF BEREDSKAB NORDSJÆLLAND?

Frivillighed i Beredskab Nordsjælland fungerer på en lidt anden måde end i vores øvrige aktiviteter. Beredskabet er en tillægsaktivitet, og du skal derfor være frivillig i en anden aktivitet i én af de 20 nordsjællandske Røde Kors-afdelinger, inden du kan blive en del af beredskabet.

Se her, hvilke afdelinger der udgør beredskabskreds Nordsjælland

Hvis du ønsker at indgå i beredskabet, skal du udfylde en tillægskontrakt til din frivilligaftale. Du kommer herefter på vores nationale alarmeringsliste. Bliver beredskabet aktiveret ved akut hændelse, vil du blive alarmeret via SMS. Det er op til dig, om du ønsker at deltage i den pågældende opgave eller ej.

Frivillige indsættes som minimum altid parvis og med en leder, der er uddannet til at varetage koordineringen på tværs af aktiviteter.

I beredskabet kan du være frivillig inden for et eller flere af fire hovedområder: førstehjælp og samaritter, praktiske opgaver og logistik, psykosocial støtte samt håndtering af spontane frivillige. Læs mere om de forskellige opgaver i vores foldere herunder.

FØRSTEHJÆLP OG SAMARITTER

PRAKTISKE OPGAVER OG LOGISTIK