Beredskab

Beredskabet i Nordsjælland

Røde Kors er en beredskabsorganisation og en del af det nationale beredskab i Danmark. Vi bidrager ved lokale, regionale eller nationale kriser og er også til stede ved større beredskabsmæssige hændelser som supplement til de danske beredskabsmyndigheder.

Røde Kors' beredskab er opdelt i ti beredskabskredse. Én af disse kredse er Beredskabskreds Nordsjælland, som består af 20 Røde Kors-afdelinger med Røde Kors Lyngby-Taarbæk som den koordinerende afdeling.

HVAD HJÆLPER VI MED?

• Psykosocial støtte
  • Samaritter/førstehjælp
  • Logistik og transport
  • Spontan frivillige

VIL DU VÆRE EN DEL AF BEREDSKABET?

Beredskabet er en tillægsaktivitet. Du skal derfor være frivillig i en anden aktivitet i én af de 20 Røde Kors-afdelinger i Nordsjælland, før du kan blive frivillig her. Det skyldes, at beredskabet bygger på løbende engagement og vedligeholdelse af kompetencer mellem indsatserne.

Find mere information om, hvordan du bliver frivillig i beredskabet.

HVILKE AFDELINGER UDGØR BEREDSKABET I NORDSJÆLLAND?

De 20 Røde Kors-afdelinger, som tilsammen udgør Beredskabskreds Nordsjælland, er: Allerød, Ballerup, Birkerød, Egedal, Fredensborg-Humlebæk, Karlebo, Frederikssund, Slangerup, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Græsted-Gilleleje, Helsinge, Halsnæs, Helsingør, Herlev, Hillerød, Hørsholm, Lyngby-Taarbæk og Søllerød.

HVAD GØR VI ELLERS?

I Røde Kors Lyngby-Taarbæk har vi masser af andre aktiviteter og lige så mange muligheder for at blive frivillig. Det kunne måske være noget for dig?

Hvis du allerede har fundet en aktivitet for dig, skal du endelig bare kontakte os.