Røde Kors Butik Lyngby er kåret til Årets Butik 2022

Røde Kors Butik er kåret til Årets Butik 2022 i Kongens Lyngby. Det er kunderne, der har stemt butikken ind på en førsteplads, hvilket gør titlen ekstra speciel, siger butiksleder, Rena Bøgh

Kunderne i Kongens Lyngby har talt!

Mere bestemt har de brugt deres stemmer til at vælge Årets Butik 2022 - og den hedder Røde Kors Butik Lyngby.

Det er den lokale handelsforening, der har stået for kåringen og i første omgang for nomineringen på baggrund af butikkens store arbejde for byen, initiativrige engagement og fortrinlige service.

Men i sidste ende er det altså kunderne, der har sendt den flotte titel til Lyngby Hovedgade 46, hvor Røde Kors Butik har sine lokaler. Og det betyder meget, fortæller butiksleder, Rena Bøgh.

"Vi er meget taknemmelige og glade for, at vores kunder har stemt på os. Det er altid en fornøjelse at byde velkommen til en masse smilende ansigter, der kommer for at gøre et godt genbrugsfund og støtte Røde Kors' hjælpearbejde lokalt og internationalt. Og det er rart at vide, de også er glade for os. Det er en stor anerkendelse af den indsats, vores mange frivillige ligger i butikken hver dag," siger hun.

Populær hos kunderne

Det er dog ingen hemmelighed, at butikken er populær blandt kunderne. I 2021 kunne den nemlig præsentere en rekordomsætning på 2,5 millioner kroner. Penge, der i høj grad går til forskellige sociale aktiviteter i Lyngby-Taarbæk.

De frivillige bruger hertil mange kræfter på at lave arrangementer for byens borgere. I år er det blandt andet blevet til en fastelavnsfest i samarbejde med en række andre lokale butikker.

Røde Kors Butik Lyngby var nomineret til prisen som Årets Butik sammen med Touché Mode og BMW Experience Center.