Gør en forskel for sårbare familier i dit lokalområde

Som frivillig i Familienetværket får du mulighed for at gøre en meningsfuld forskel for familier, der har brug for dig.

I Familienetværket mødes børnefamilier og frivillige i Røde Kors Lyngby-Taarbæk én til to gange om måneden. De spiser sammen, leger, spiller spil, snakker, hygger sig, hører foredrag og tager på udflugter – måske i biografen, på Bakken eller på weekendture ude i naturen.

Som frivillig i Røde Kors Lyngby-Taarbæks familieaktiviteter får du mulighed for at gøre en meningsfuld forskel for familier, der har brug for dig. Du får også meget igen: Glæden ved at se børn trives og få nye venner. Forældre, som blomstrer op og får fornyet mod på livet. Alt sammen med dig i en central rolle.

Du vil typisk bruge mellem 4-12 timer om måneden på at være frivillig, afhængigt af hvor meget du involverer dig.

Om dig

Du er tolerant, anerkendende, omsorgsfuld og har menneskeligt overskud. Du skal være stabil og ansvarlig og kunne lide at lave aktiviteter for både børn og forældre.

Hvis du kan se dig selv i rollen som frivillig eller blot er blevet nysgerrig, så glæder vi os til at høre fra dig. Skriv lidt om dig selv og din motivation til idalin@rodekors.dk.