Lyngby-Taarbæk samler ind til Røde Kors – skal du være med?

Søndag d. 2. oktober er det igen tid til Røde Kors' Landsindsamling. Også i Lyngby-Taarbæk samler vi naturligvis ind. Tag din kæreste, en ven eller et familiemedlem under armen og brug sammen et par timer på at gøre en kæmpe forskel for mange mennesker i Danmark og udlandet.

I vores lokalområde har vi 186 ruter, så der er nok at vælge imellem. Indsamlingsdagen er altid en hyggelig begivenhed, og vi sørger for, at man kan få lidt kaffe og andet godt i Røde Kors Huset på Kongevejen før og efter, man har gået sin rute.

Millioner til hjemløse, udsatte familier og krigsramte børn

Sidste år samlede Danmark omkring 16 millioner kroner ind til Røde Kors' hjælpearbejde. Lyngby-Taarbæk bidrog med ca. 80.000 kroner til danske hjemløse og udsatte børnefamilier samt til krigsramte mennesker i Syrien og Yemen.

I 2022 går pengene bl.a. til katastroferamte børn fra Ukraine, Yemen og Afghanistan, der har desperat brug for livreddende mad, vand, akut lægehjælp, psykosocial støtte og beskyttelse.

Du gør altså en stor forskel ved at gå en rute søndag d. 2. oktober.

Meld dig som indsamler her og læs mere om, hvad pengene går til

Gymnasierne bidrager til hjælpen

År efter år er Røde Kors også så heldig, at rigtig mange gymnasieelever i hele Danmark stiller op første søndag i oktober med en indsamlingsbøsse i hånden.

At elevernes bidrag er vigtigt, slås fast af, at Røde Kors' generalsekretær, Anders Ladekarl, bruger en stor del af sin tid op til indsamlingen på at besøge gymnasier landet over. Her fortæller han om verdens brændpunkter, og hvad pengene går til herhjemme og ude i verden. Turnéen bringer ham bl.a. forbi Virum Gymnasium d. 26. september.

Skal du og dit gymnasium deltage i år? Så har I bl.a. mulighed for at vinde en koncert med Emil Lange for hele skolen.

Læs mere om Røde Kors' Gymnasieindsamling her