Landsindsamling

Derfor samler vi ind

Hvert år bakker tusindvis af danskere op om Røde Kors’ arbejde ved at sende et bidrag som privatperson eller som virksomhed. Det er en afgørende støtte til hjælpearbejdet i verdens brændpunkter og herhjemme.

Uanset om man lægger en mønt i en indsamlingsbøsse eller opretter en fast støtte-aftale gennem Betalingsservice, er man med til at sikre, at hjælpen kommer frem til dem, der trænger mest. I alt modtager Røde Kors godt 200 millioner kr. hvert år fra privatpersoner, virksomheder eller private fonde.

Når en naturkatastrofe rammer et sted i verden, eller når juletiden er alt for økonomisk trængt for fattige familier herhjemme, er der mange danskere, der brænder for at gøre en forskel. På den måde er kampagner og henvendelser fra Røde Kors også et tilbud til den enkelte; en nem mulighed for at hjælpe.

I 2020 samlede vi 144.296 kroner ind i Lyngby-Taarbæk.

Næste landsindsamling for Røde Kors finder sted søndag d. 3. oktober 2021.

KONTAKT

Har du spørgsmål til landsindsamlingen, så kontakt vores aktivitetsleder. Ønsker du at samle ind for Røde Kors i Lyngby-Taarbæk, så kan du melde dig som indsamler her.