Jobmentor

HVAD ER EN FRIVILLIG JOBMENTOR?

Er du ledig og har brug for sparring for at komme tættere på et arbejde? Så kan en frivillig jobmentor fra Røde Kors Lyngby-Taarbæk måske være noget for dig.
En frivillig jobmentor tilbyder dig støtte i processen hen imod et arbejde. Støtten kan eksempelvis være:

• Hjælp til at opbygge et CV
• Hjælp til at lave en jobansøgning
• Sparring om jobmuligheder, afsøge ledige stillinger
• Forberedelse til jobsamtalen
• At styrke dig i troen på egne evner
• At bakke dig op

HVOR TIT KAN JEG MØDES MED MIN JOBMENTOR?

Det aftaler du med din frivillige mentor. Vi anbefaler, at I mødes ca. hver 14. dag eller ringer sammen ca. én gang om ugen. I kan f.eks. mødes ved at gå en tur i en park eller på det lokale bibliotek. I kan også vælge at gøre nogle af møderne til onlinemøder.

HVOR LÆNGE VARER STØTTEN?

Hvis du indgår i et forløb med en frivillig jobmentor, varer støtten oftest mellem 3-6 måneder. Nogle gange varer forløbene kortere eller længere tid. Det afhænger af, hvad du aftaler med din mentor. Mentor tager altid udgangspunkt i dine ønsker og behov, og sammen finder I en form for jeres møder, der giver mening for jer begge.

Hvis du ønsker at deltage i Røde Kors' øvrige aktiviteter, så vil din mentor hjælpe dig med at finde en aktivitet, der giver mening for dig.

VIL DU VIDE MERE?

Vil du høre mere om jobmentorer eller muligheden for at blive frivillig jobmentor? Så kontakt Røde Kors Lyngby-Taarbæk på lyngby.best1@rodekors.dk