Meld dig som indsamler søndag d. 3. oktober

Røde Kors-indsamlingen går i år til MENNESKER, DER STÅR ALENE. Krigsramte, hjemløse, udsatte. Tak, fordi du hjælper. Sammen kan vi ALT.

I år går pengene blandt andet til krigsramte børn fra Syrien og Yemen, der har desperat brug for akut lægehjælp, livreddende mad, vand, omsorg og beskyttelse.  Og herhjemme går pengene til udsatte børnefamilier, der står udenfor fællesskabet og hjemløse, der har brug for omsorg og støtte efter indlæggelse på et hospital.

En del af pengene går helt konkret til:

• Livreddende førstehjælp, medicin, mad, vand, beskyttelse og ly til børn, der er hårdt ramt af krig
  • Psykosocial støtte til krigsramte børn, så de kan få det bedre og hele igen
  • Økonomisk hjælp, så et barn i en sårbar familie kan gå til sport, holde fødselsdag eller deltage i andre vigtige fællesskaber
  • Vores familienetværk, så vi kan invitere flere børn og familier ind i et fællesskab med fællesspisning, sparring og støtte
  • Vores ferielejre, så vi kan give endnu flere børn en positiv pause og en god oplevelse
  • 14 dages ophold på omsorgscenter for syge hjemløse, der bliver udskrevet fra hospitalet og stadig ikke er rigtigt raske